Menü

2016. január 6., szerda

E. L. James : Grey

Nyilván mindenki ismeri a Szürke ötven árnyalata trilogiát. Megkaptam a barátomtól a legújabb részét a Greyt ami az első részt mutatja be Christian Grey szemszögéből. Nagyon vágytam erre a könyvre, remélve, hogy megtudhatok pár részletet, titkot Christian gyermekkoráról, az Elenával vagyis Mrs.Robinsonnal való kapcsolatáról. Az első három részt én nagyon szeretem, a film is úgy ahogy tetszett, szóval gondoltam ezért is oda meg vissza leszek. De nem! Számomra ez egy csalódás volt. Semmi különösen lényeges titok nem derült ki, mint ahogy én arra számítottam. Nem volt benne senmi lényegesebb visszaemlékezés. Nem azt mondom tetszik, de még is csalódtam egy kicsit e miatt, lehet az én elvárásaim voltak nagyok, de szerintem többen is ebben reménykedtek. Meg lehet, hogy egy kis semmiség, de azt a nagy ominózus mondatot átírták! Most gondolom teljesen bolondnak néztek, és gondolkodtok, min akadtam ki, és megmondom őszintén szerintem is nevetséges, de nekem nem tetszik, hogy a ,,Laters baby" átlett írva ,,Még ütközünk bébi"-re. Nekem ez így elvette azt a varázst, valamiért. Meg alapból nem értem miért kell átírni a dolgokat. Nagyon sok helyen megváltoztatták a szöveget, ami szerintem hülyeség. Én az eredeti fordítást szerettem meg, nem értem miért kell újra írni a dolgokat. De ez már más dolog. Minden esetre azért remélem,hogy a másik két részt is megírja az írónő Mr.Grey szemszögéből.

Ti elolvastátok már? Nektek, hogy tetszett?

Összességébe: 10/8,5

3 megjegyzés:

  1. A fordítás valószínűleg azért változott, mert az eredeti szakmailag semmi volt, érezhető angol kifejezésekkel és tükörfordításokkal, tele szóismétlésekkel és azzal, hogy a Kings of Leont lefordította Oroszlánkirályra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kihagytam, hogy mind a fordító, mind a kiadó rengeteg savat kapott érte.

      Törlés
    2. Ha az ilyenek változtatták volna, akkor persze megértem, de egy párbeszédet szinte teljesen megváltoztattak, azon akadtam ki nagyon, mert hirtelen azt se tudtam, hogy mi volt. Az angolt fordítsák le persze, sokan nem tudnak olyan jól angolul :)

      Törlés